Yves Saint Laurent 1971

The Scandal Collection

Exhibition from 19 March to 19 July 2015

The Fondation Pierre Bergé - Yves Saint Laurent will present an exhibition dedicated to Yves Saint Laurent's spring-summer 1971 haute couture collection.

On January 29, 1971, Yves Saint Laurent presented the collection known as the “Liberation” or “Forties” collection, which was inspired by the fashion of the war years. Short dresses, platform shoes, square shoulders, and exaggerated makeup were the references to occupied Paris that caused a scandal. The collection, which was heavily criticized by the press, gave full sway to the retro trend that quickly ended up conquering the street.

Curator: Olivier Saillard

Set Designer: Nathalie Crinière, agence NC

Download the Press Release

Achetez vos billets en ligne !

sur www.fnac.com

Partenariat avec le Palais Galliera - Musée de Mode de la Ville de Paris :

Tous les visiteurs de l’exposition bénéficient d’un tarif réduit pour l’exposition «Jeanne Lanvin» au Palais Galliera sur simple présentation de leur billet d’entrée à la Fondation et réciproquement et cela jusqu’au 19 juillet 2015.

© Fondation Pierre Bergé - Yves Saint Laurent  |  Privacy policy  |  Created by 2exVia with MasterEdit®